Citata:
Pradžioje rašė Pavidolis
Straipsnyje kalbama apie dyzelinių automobilių apmokestinimą ir benzininių, hibridinių, elektrinių automobilių skatinimą. Tai teoriškai benzino akcizo mažinimas ir skatintų rinktis vietoj dyzelino, benzininį/hibridinį automobilį.
Dėl viešojo transporto viskas aišku, kad reikia skatinti, bet jeigu žmogui reikės automobilio ir išlaidos kurui bus neženkliai didesnės arba vienodos pilant benziną, tai kokio velnio rinktis dyzelį?
|
Fiskalinių priemonių taikymas norint paskatinti vartotojus iš vienų priemonių pereiti į kitas yra normalus reiškinys, bet tiesiog akcizo sumažinimas benzinui, tiesiog skatintų važinėti daugiau, kas nėra jokios vyriausybės tikslas. Tiesiog mokesčių mažinimas nelabai dažnai taikomas kaip reiškinys iš viso. Kitaip tariant, jei apmokestini automobilius, kaip turtą, surenki pajamų ir paskatini jų atsisakyt tuos, kam jų nelabai reikia, arba susimažinti jų skaičių, o jei visi mokesčiai tik per akcizą, tai čia labiau vartojimo stabdymas/skatinimas ir į automobilių parko formavimą atsiliepia pavėluotai ir ne taip stipriai, kaip pirmuoju atveju.
__________________
Laukiu 18 gimtadienio ir teisių
|